woensdag 13 juli 2011

Beginnen van ordenen schulden.

Natuurlijk kregen wij in Maart Jl een vonnis thuisgestuurd van de herroeping uit collectieve schuldenregeling. Gek genoeg een enorme opluchting.
Direct de volgende dag hebben we de schuldeisers, die als schuldeisers op de lijst van de herroeping stonden, gecontacteerd. Eerst telefonisch, daarna per e-mail met een eerlijk voorstel.

Het voorstel wat ik gemaakt heb is alle inkomsten duidelijk in een schema te zetten. Ik heb hiervoor zelf excel gebruikt, maar als je hier niet mee kan werken kan een word bestand ook goed zijn, zelfs met de hand.
Zorg voor een duidelijk overzicht! Dit wordt gewaardeerd!
In de tweede kolom zette ik de uitgaven die vast per maand waren. Dit was de huur, stroom, water, gas, boodschappen, benzine, medicamenten en een klein spaarpotje.
Wat er maandelijks overbleef zette ik achter de kolommen.

Direct heb ik een tweede bestand aangemaakt met alle schuldeisers en de bedragen erachter. Omdat ik van sommigen al een antwoord, akkoord, had terug ontvangen vulde ik deze direct in gevolgd door het aantal maanden afbetaling. De originele papieren en verkregen brieven en e-mails bewaar ik in een map.

Op deze manier kreeg ik een overzicht van wat er over zou blijven voor de anderen en kon ik een voor een de lijst afgaan en een voorstel doen. Sommigen sputterde aan de telefoon tegen, logisch, ze hadden al 3 jaar niets gehad! Maar na het doorsturen van deze twee lijsten gingen ze allemaal akkoord. Er is maar 1 schuldeiser geweest die even een fax van de pro-deo advocaat nodig had. Deze advocaat is overigens tegen de cs en voor het zelf oplossen van schulden op een eerlijke manier. Hier hebben wij enorm veel geluk mee gehad en ook voor moeten zoeken. Hieronder een klein voorbeeld dit is fictief!! Voor eenieder dus anders! Je ziet dat er 1310 euro over zou kunnen blijven voor schuldeisers. Natuurlijk is dit niet logisch er moet ook nog gegeten worden. Tel hier gerust iets ruimer voor en maak er voor een standaard gezin 500 euro van per maand. Dan zou er toch nog 800 euro aan schulden betaald kunnen worden

inkomsten
man vrouw kindergeld
2350
1400 200 750










uitgaven huur 600


gas 40


electriciteit 80


water 40


benzine 80


verzekering 25


belasting 25

over
1460






sparen
150






schulden
1310




1 opmerking:

  1. Hello Everybody,
    My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of $250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of $250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius, call/whats-App Contact Number +918929509036 via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

    BeantwoordenVerwijderen