donderdag 11 augustus 2011

extra schuld maar geen ellende :)

Van de week kwam er nog 1 schuldeiser, de bank. Na navraag te hebben gedaan heeft deze het recht nog te innen. Oke, jammer.
Opnieuw een nieuwe berekening gemaakt en gekeken naar hoeveel er ondertussen gespaard kon worden door de afbetaling van een paar kleintjes.

Daarna de bank gebeld en gevraagd of ze me een specificatie konden sturen en een uitstel tot betaling konden geven zodat ik de kans kreeg om een betalingsvoorstel te doen.
Het verbaasd me nog iedere keer dat de schuldeisers zo goed reageren! Maar ja als je drie jaar collectieve hebt gehad en geen enkele schuldeiser ook maar 1 euro heeft gezien....

Al met al terug gebeld en een voorstel gedaan van 40 euro per maand. Dit gaat wel over een bedrag van 3245 euro dus was bang dat ze zouden weigeren. Ik heb ze ook aangeboden een uittreksel te bezorgen van de inkomsten, vaste lasten en totale schuldenlast maar...dit was niet nodig. Men ging accoord.
Ondertussen heb ik ook hier een bewijsbrief van ontvangen en ga ik dus vanaf volgende maand de bank met 40 euro per maand aflossen.

Nog een goed nieuwtje...eind deze maand is er weer een schuldeiser volledig betaald. Nog 1,5 jaar zo doorzetten en we zijn er vanaf. En dat met 1 inkomen en besparen op van alles. Het kan dus zeker wel om je schulden zelf op te lossen in Belgie, je moet alleen de wegen kennen en heel...heeeeel sterk in je schoenen staan.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Steffie, ik heb met veel aandacht je blog gelezen en ik vind dat je het super doet met je eigen aanpak. Binnenkort zal mijn schuldbemiddeling waarschijnlijk herroepen worden en ik hoop echt op die dag want ik wil er vanaf. Ik zal ongeveer dezelfde aanpak hanteren als jou erna en hoop me daardoor stukken beter te voelen. Ps nog veel succes met je opleiding "jeugd- en gehandicaptenzorg"! Ik heb die ook gevolgd te Sint-amandsberg. Groetjes Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi,
    Dank je wel. Het was een hele stap maar ik ben er dolblij mee. Ik zeg niet dat dit voor iedereen de juiste weg is maar persoonlijk vind ik dit voor ons een goede manier.
    Ik hoop dat jullie ook een rustigere en niet hongerige bedelende toekomst tegemoet gaan!
    Veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey,ik vindt het supper wat je allemaal zelf doet,zelf zitten we al 6 jaar in collectieve ondanks een hoog loon blijven we in de misserie zitten want het leefgeld wordt bijna nooit tijdig of correct gestort
    wij willen er uit en alles zelf doen maar hebben een beetje schrik ,nieet dat het niet kan betaald worden maar meer van de intresten
    kan jij mij soms tips geven want ik dien te doen om eruit te stappen en alles zelf te doen?
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hello Everybody,
    My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of $250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of $250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius, call/whats-App Contact Number +918929509036 via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. HOE KRIJG IK EEN LENINGSBIJSTAND @ 2% RENTEVOET?

    Ik wist niet zeker of ik een legale geldschieter online kon krijgen, maar toen ik mijn schuld niet langer kon onder ogen zien, lag mijn zoon in het ziekenhuis voor een operatie die een enorme hoeveelheid geld vereiste en ik had ook wat geld nodig om te herfinancieren en een goede te krijgen huis. om hulp van vrienden te zoeken en toen er geen hoop meer was, besloot ik online te gaan om een lening te vinden en ik vond LAPO MICRO FINANCE met een rente van 2% en paste onmiddellijk mijn gegevens toe zoals aangegeven. Binnen zeven dagen na mijn aanvraag legde hij mijn geleende bedrag vast zonder verborgen kosten en kon ik voor de medische rekeningen van mijn zoon zorgen, mijn huurrekening verlengen en mijn schuld afbetalen. Ik zal elke leningzoeker adviseren om contact op te nemen met LAPO MOCRO FINANCE met (lapofunding960@gmail.com).

    BeantwoordenVerwijderen