zaterdag 17 september 2011

Weer een maand verder en een schuldeiser minder

Hoera, we hebben het weer een maand overleefd en we hebben daarbij een schuldeiser minder. Door een kleine meevaller hielden we extra 70 euro over. Bleek bij een schuldeiser nog 68 euro te staan, daar is het geld heengegaan.
Het gaat echt lekker met het zelf schulden aflossen. Wekelijks gaat er 125 euro naar schulden en iedereen is tevreden.
Nu heb ik wel een beslissing genomen. Mijn school heb ik veranderd. In plaats van voltijds naar school te gaan heb ik besloten een andere weg in te slaan. Ik ga nu eerst een half jaar studeren voor mijn derde graad ASO humane wetenschappen. Waarom? Omdat ik zonder een Belgisch middelbaar enkel certificaten krijg. Dit is zonde.
Daarom ben ik gaan solliciteren en heb ik een vast contract gekregen voor 15 uur per week. Is toch een goede 550 euro per maand extra plus 24 euro per week aan maaltijdscheques. Ondertussen studeer ik door en ben ik er ook nog voor mijn gezin.
Ik ben overigens niet van plan alles van mijn loon naar schulden te doen. Mijn idee is voornamelijk de kleinere bedragen (tot 200 euro) ineens af te lossen per maand. Zo houden we straks meer over voor de grotere en kan er eindelijk eens fatsoenlijk gespaard worden, je weet tenslotte nooit wat er gebeurd.
In ieder geval heb ik groen licht gekregen van het Ministerie van Onderwijs om na mijn ASO direct door te kunnen stromen naar de Open Universiteit richting psychologie. Dit kan dus ook in deeltijds onderwijs. Ben allang blij dat ik makkelijk leer.
Nu slaan we dus twee vliegen in een klap. En er wordt meer schuld betaald, we kunnen meer sparen en ik kan gewoon mijn opleiding blijven doen :)

8 opmerkingen:

  1. hey heb juist alles gelezen, ik zit nu een jaar in schuldbemmideling. heb een schuldenberg van 37000. ik ben er ingegaan na een moeilijke periode maar inmiddels heb ik een vaste job. ik wil uit de bemiddeling maar weet niet hoe begonnen. moet ik dan een schadevergoeding betalen wat met het geld dat mijn bemiddelaar nog heeft en kunnen de schuldeisers alles in één keer vragen. ik heb 27000 aan een lening en de rest allemaal aparte schuldeisers. hoe kan ik dit beste mee beginnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Hallo
    Ik zit zelf twee jaar in collectieve en pas afgelopen maand werd door de bemiddelaar een weet ik wat neergelegd bij de arbeidsrechtbank. Ik moet de volgende 7,5 jaar nog verder in colectieve. Ik vraag me af wat er met al de gelden gebeurde de afgelopen twee jaar? Ikzelf ben een blog begonnen hier http://mijnstrijdtegenarmoede.blogspot.com/. Trouwens knap dat je ook terug bent beginnen studeren, dat doe ik ook. Maar gooi dat liever allemaal niet in t openbaar daar de reden van hoe ik hierin belande nogal een gevoelige materie is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo ik zou ook uit schuldbemiddeling willen stappen kunt u mij raad geven

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hello Everybody,
    My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of $250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of $250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius, call/whats-App Contact Number +918929509036 via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Getuigenis van een serieuze lening die is gekocht, heel erg bedankt, mevrouw Karine Sabine voor uw lening van 45.000 euro die u mij hebt verstrekt. Ik zal over uw diensten praten met mensen om me heen die een lening of financiering nodig hebben. Ik ben blij met de lening die je me hebt verstrekt. Aarzel niet, als u een lening en een echte legale geldschieter nodig hebt, neem dan nu vriendelijk contact met hem op en ontvang uw lening via:

    E-mail: sabinhelps@gmail.com
    Karin Sabine ..
    Dank je

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heeft u een snelle lening nodig om uw rekeningen te betalen of een bedrijf te starten. wij bieden een snelle lening tegen een betaalbare rente van 2%. Neem contact met ons op voor uw directe lening. lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +1 (254) 354-4300

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heeft u een snelle lening nodig om uw rekeningen te betalen of een bedrijf te starten. wij bieden een snelle lening tegen een betaalbare rente van 2%. Neem contact met ons op voor uw directe lening. lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +1 (254) 354-4300

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heeft u een snelle lening nodig om uw rekeningen te betalen of een bedrijf te starten. wij bieden een snelle lening tegen een betaalbare rente van 2%. Neem contact met ons op voor uw directe lening. lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +1 (254) 354-4300

    BeantwoordenVerwijderen